Intrebări generale


Pentru a efectua un schimb, trebuie să plătesc ceva?

Nu. Înscrierea este gratuită. Oferim tuturor membrilor aceeași oportunitate pentru a schimba produse. Opțional, se poate trece la nivel PRO, contra-cost. Pot fi achiziționate puncte și suplimentar, atunci când punctele oferite la înregistrare nu sunt suficiente. 

Unde anume expediez produsul meu?

Expediați produsul direct către partenerul de schimb. 

Pot cumpăra sau vinde produse?

Nu. Avem reguli stricte în această privință. Este permis doar schimbul de produse.  

Cine plătește pentru expedierea produsului?

Plătiți exclusiv costul expedierii propriului produs. 

Cine expediază primul?

Membrul “junior” va expedia întotdeauna primul. Membru junior este membrul care deține, la momentul schimbului, un număr mai mic de schimburi față de partenerul de schimb și nu este membru Pro.

Cum se stabilește cine este membru junior într-un schimb?

Membrul junior este decis în funcție de numărul de schimburi efectuate, înainte de schimb și de statutul membrului. Membrul care nu este Pro, va expedia primul. Dacă ambii sunt Pro, membrul junior va fi cel care are mai puține schimburi finalizate. Dacă și aici avem egalitate (acelasi număr de schimburi finalizate), atunci juniorul va fi decis în funcție de numărul de puncte deținut anterior schimbului. Dacă și de data asta avem egalitate, membrii vor decide ad-hoc și singuri, care dintre ei va expedia primul. 

Ce fac dacă nu dețin poze ale produsului pe care doresc să îl ofer la schimb?

Poza unui produs este condiție esențială și obligatorie pentru a realiza un schimb. Mai mult, pozele trebuie să fie reale, realizate de dvs, pentru a demonstra posesia și starea produsului. Pozele descărcate din mediul web, sau de pe site-urile producătorilor/distribuitorilor, etc, nu sunt permise și pot fi înlăturate fără notificare, de către administratorul site-ului.

Nu intenționăm să aducem condiționări ale utilizării Usedup. Dorim să asigurăm membrilor o experiență frumoasă, corectă și utilă!

Vreau să schimb mai multe produse o dată. Cum procedez? 

Nimic nu vă împiedică să procedați astfel!

Dacă alegeți să adăugați mai multe produse într-un singur schimb, asigurați-vă că ați precizat acest aspect în descrierea produsului (de exemplu, produsul se schimbă în lot, 3 buc). 

M-am înregistrat și sunt membru BASIC. Câte poze am voie să adaug?

La înregistrare se primesc gratuit 25 de puncte. La acestea se adaugă punctele oferite bonus pentru anumite interacțiuni pe site.

Pentru fiecare poză adăugată numărul de puncte se reduce după criteriul unu-la-unu (o poză = un punct).

Dacă numărul de puncte nu este suficient pentru a adăuga poze ale tuturor produselor pe care doriți să le oferiți către schimb, fie achiziționați puncte suplimentare fie treceți la nivel PRO.

Am trecut la nivel Pro. Câte poze pot adăuga?

Membrii PRO pot adăuga 250 de produse (dacă sunt și alte puncte in cont și acestea vor fi utilizate pentru adăugarea de produse).

Ce se întâmplă atunci când am agreat toate detaliile, am expediat produsul meu, însă partenerul de schimb nu expediază?

Înainte de toate vă rugăm să vă asigurați că ați respectat regulile Usedup în legătură cu efectuarea schimburilor.

Dacă ați expediat deja produsul înseamnă că în cadrul schimbului ați fost membrul junior. Ați acordat un timp suficient pentru că expedierea produsului de către partener să poată avea loc?

Mențineți toate discuțiile cu partenerii de schimb în cadrul usedup.ro, tocmai pentru a deține probe ale detaliilor pentru schimb, ale descrierilor suplimentare privind starea produsului, etc.

Pentru astfel de motive insistăm pe respectarea regulilor!!

Încercați să luați legătura cu partenerul în cauză. Dacă totuși nu reușiți acest lucru, vă rugăm să ne contactați. Vom încerca să luăm legătura cu partenerul dvs de schimb. Și vom depune diligente pentru a identifica motivele lipsei sale de reacție.

Ce e de făcut în situația în care am primit coletul expediat de partenerul de schimb și produsul prezintă o stare fizică neconformă cu descrierea oferită sau prezentată în poze?

Luați imediat legătura cu partenerul de schimb și încercați să găsiți o soluție. Poate vă trimite un alt produs, identic sau similar. Poate găsiți oportună soluția returnării reciproce a produselor. Dacă totuși nu ajungeți la un acord, vă rugăm să ne contactați. Vom încerca să luăm legătura cu partenerul dvs de schimb. Și vom depune diligente pentru a identifica o soluție.

Ce e de făcut atunci când am primit coletul expediat de partenerul de schimb și produsul lipsește sau nu este produsul agreat?

Luați imediat legătura cu partenerul de schimb și încercați să găsiți o soluție. Conversația cu partenerul de schimb (atunci când a fost purtată pe usedup.ro) reprezintă o probă a înțelegerii. Dacă există neînțelegeri privind produsul ce trebuia expediat, revedeți conversația și discutați cu partenerul de schimb. Dacă totuși nu ajungeți la un acord, vă rugăm să ne contactați. Vom încerca să luăm legătura cu partenerul dvs de schimb. Și vom depune diligente pentru a identifica o soluție.

Cum expediez produsul? 

Alegerea modalității de transport depinde exclusiv de dvs. 

Există un termen pentru efectuarea expedierii produsului?

Nu putem impune un astfel de termen.

Din momentul în care ați agreat cu partenerul de schimb asupra produselor ce urmează a fi expediate de la unul la celălalt, și adresele poștale au fost confirmate, membrul junior este cel care va expedia primul.

Din momentul la care partenerul de schimb a primit produsul, acesta are la dispoziție un termen de maxim 5 zile lucrătoare pentru a expedia propriul produs. Acest termen este propus pe criterii de rezonabilitate și corectitudine. După expirarea acestui termen, întemeiat, membrul care a expediat deja poate considera că se află într-una din situațiile de mai sus.

Am nevoie de AWB sau dovada expedierii unui produs?

Dovada expedierii protejează ambii parteneri de schimb și permite urmărirea coletului pe perioada transportului precum și identificarea coletului în situația în care este “ratacit” de factorul poștal sau serviciul de curierat.

În absența unei confirmări de expediere, în situația în care coletul/produsul nu ajunge la distinație, vă solicităm fie să returnați produsul primit deja de la partenerul de schimb, fie să expediați un produs identic sau similar – desigur, dacă ați stabilit aceste detalii cu partenerul de schimb. 

Ce produse pot schimba?

Depinde doar de dvs! Cu toate acestea, produsele nu trebuie să fie din categoria celor supuse unor reguli speciale de transport, sau să intre sub incidența legii (prohibite). 

Cu titlu de exemplu, pentru identificarea usoară a politicii Usedup in aceasta privință, nu acceptăm schimbul pentru:

-          Produse contrafacute

-          Instructiuni de utilizare a unor produse/echipamente

-          Documente clasificate, licente, legitimatii, si alte asemenea

-          Produse interzise spre utilizare sau cu regim de utilizare supus legii

-          Placi de inmatriculare auto

-          Echipamente de patruns prin efractie

-          Produse furate sau avand inlaturat serial number-ul

-          Reproduceri interzise potrivit legii sau supuse unor reglementari special

-          Echipamente de orice natură, interzise prin lege

-          Echipamente care nu prezinta si continut sau machete, reproduceri ale unor echipamente

-          Materiale care pot aduce prejudicii persoanelor fizice sau entitatilor juridice

-          Arme de orice fel

-          Alcool și tutun

-          Substanțe de orice natură, interzise prin lege

-          Materiale/produse ofensatoare

-          Materiale/produse perisabile

-          Materiale/produse medicale supuse unui regim special

-          Produse fără a avea atașate fotografii representative

-          Produse având atribuite o valoare în puncte exagerată în raport cu valoarea de piață sau de uz

-          Bani

-          Carduri

-          Bilete de loterie

-          Baze de date de orice natură

-          Orice produs pe care Usedup îl va considera nepotrivit sau care încalcă politica de utilizare

Mă interesează un produs însă nu găsesc nimic util în lista partenerului de schimb. Pot face o ofertă de cumpărare?

NU. Astfel de ofertă reprezintă o încălcare a termenilor și condițiilor Usedup și poate avea ca rezultat ștergerea contului dvs.

Ce reprezintă lista Ce doresc?

În această listă sunt adăugate produsele pe care un membru Usedup le dorește în schimbul propriilor produse. Verificați întotdeauna prezența în această listă a produselor pe care le doriți, înainte de deschiderea unei conversații despre un schimb. 

Cum se calculează numărul de schimburi?

Numărul de schimburi este obținut ca urmare a schimburilor finalizate. Nu va fi luat în calcul numărul de produse ce fac obiectul schimburilor.

Schimbul finalizat reprezintă schimbul încheiat cu recepția produselor de către ambii parteneri de schimb.

Cum mă asigur că primesc produsul dorit?

Cu certitudine pot exista situații când partenerul de schimb, cu rea-credință, nu va expedia propriul produs, și nici nu oferă indicii că va respecta angajamentul luat față de partenerul de schimb. Nimeni nu poate garanta că nu vor exista astfel de situații.

Pentru a vă proteja de aceste inconveniențe, vă recomandăm să verificați “credibilitatea” partenerului de schimb prin vizualizarea rating-ului sau feedback-ului obținut de acesta, ori a numărului de schimburi finalizate.

Totodată insistăm asupra respectării termenilor și condițiilor Usedup. Acestea au fost proiectate tocmai pentru a vă proteja.

Membrul junior va fi cel care expediază primul. Întotdeauna și fără nicio excepție. Dacă partenerul de schimb solicită ca dvs să expediați primul deși el este membrul junior, vă rugăm să îi reamintiți regulile de utilizare. Și raportați aceste evenimente către noi. De regulă, membrii care încalcă aceste reguli fie nu le cunosc fie nu doresc să le respecte.

Contul acestor utilizatori va fi șters iar punctele existe în respectivul cont vor fi transferate membrului implicat în schimb, fără nicio excepție.

Nu uitați să oferiți feedback/rating partenerilor de schimb. Motivul este evident!

Mențineți toate conversațiile pe Usedup. Din măsură de siguranță, nu acceptați să schimbați adrese personale de email, sau numere de telefon. Vă rugăm să reamintiți aceste reguli membrilor care le încalcă. Sesizați administratorul Usedup despre aceste intenții. Facem eforturi pentru a creea un mediu corect, ferm, sigur, unde puteți realiza schimburi de produse. Orice sprijin din partea dvs va fi apreciat și recompensat cu puncte gratuite!